Wednesday, April 3, 2013

A new beginning

Hej alla kottbarn och barrföräldrar!

Här ligger jag i sängen och lyssnar på Marcy Playground.
Musik, bloggande och läsning precis innan sandmannen kommer. Svårt att toppa.
Ah juste har ett påskägg med godis här i sängen med. Bara en öl som fattas. Nej de sparar jag till helgen.

För att göra någon slags anknytning till rubriken så funderar jag på att byta namn och inriktning på bloggen.
Jag har lixom halkat in på andra spår och mitt hjärta bultar för #opensource & #linux.

Det saknas ett ställe där någon beskriver med text och bild hur man gör coola saker i Linux med enbart lite tecken och en häftig kompilator. Ja juste, jag ska självklart ha med avsnitt angående Makefiler som är så kul =D.

Två namnförslag som jag spontant kom på innan är:

  1. Happy Linux Coding
  2. Open Linux Coding
(Open Linux Coding Draft. Bilden är fri att göra vad man vill med...)


Nej nu har säkert de flesta somnat, så ska avrunda detta.

Ha det fint och god natt!
/ H

No comments:

Post a Comment