Friday, April 5, 2013

CODENAME: BLEACH

Hej Minikraken!

Samt även ett glatt Hej till alla andra söta människor och kvinniskor.

Igår var jag en duktig fisk och läste ett helt kapitel (började med det första) i -> denna <- boken.
Känns roligt på något sätt när man läser och helt plötsligt får ett sug att äga en Mac. Synd att de är ganska dyra. Hur som helst idag gjorde jag lite anteckningar i mitt block och tänkte dela de här, vad annars ska man med ett block till? Eller blogg för den delen ;)

Har inte bestämt vad det ska bli av detta riktigt men tanken är väl att man ska kunna göra spel eller så. Vi får se.

Hur som helst. Projektet kommer ha kodnamn BLEACH.

Varför det då?
Bleach är ganska enkelt Nirvanas debutplatta. Världens bästa band om ni frågar mig.
Detta projekt kommer alltså att bli min "cross-platform debut" om man nu säger så.
Det är även namnet jag har på min dator :) En Sony VAIO med Debian-Linux 7.

Några punkter är ju alltid skoj. Mest mina egna tankar så det är kanske flummigt uttryckt.
  • Lika funktionalitet för Windows, Mac och Linux
  • Gemensam kodbas
  • Factory för plattform-specifik kod
  • C++11 och STL
  • Testa koden genom olika kompilatorer och flaggor. Warnings = Errors.
  • Trådsäker Singleton
Det får avsluta dagens inlägg. Ska ha tid för kapitel 2 med!

Puss och Kram!
/ H

Mr.Bleach - (For Smulan's eyes only ^^)

No comments:

Post a Comment