Wednesday, April 17, 2013

happy klipper och klistrar

Nu har jag legat under stenen allt för länge och det är dags att skriva lite här.

Började på en fin navigeringsmeny för att enklare kunna kategorisera inläggen och så som det var tänkt att jag skulle göra när jag satte igång med det redan från början så att säga för att hålla det kortfattat och tydligt...Men viktigast av allt är nog att bloggen har nytt namn och så även en ny address happykodar.blogspot.se, yay :)

Alla "etiketter" finns i listan till höger om man nu så vill klicka där.
Har lagt ner allt för mycket (lite) tid på texteditorn Vim och inte läst något på flera dagar, dags för det nu.
Jag har kikat på cross-compiling med CMake och skrivit en första toolchain fil, vilket i princip innebär att man kompilerar kod för en annan plattform än den som utför kompileringen. Det vill säga att det blir svinlätt (hoppas jag) att bygga ex. en exe-fil på min linux maskin! :D Det är fan underbart vad man kan hitta på.

Till alla er andra indieutvecklare där ute kan jag tipsa om denna sidan ->
http://www.develteam.com/Developer/happy/ jag skapade ett konto som ni kan se och jag tänkte blogga lite där (på engelska), ragga projekt och allt annat man gör på communities. :)

Jaja, nu ska jag läsa var det ja!
Tjarå!

/ H


No comments:

Post a Comment